Handige links

Op deze pagina vindt u websites met informatie over mogelijkheden op het gebied van wonen, werken en vrije tijd.

Centrum Jeugd en Gezin

Op de website van Centrum Jeugd en Gezin Leiden vindt u veel praktische informatie, ook voor gezinnen en jongeren met een beperking.
www.cjgleiden.nl

VTV

VTV – voluit Vrijetijdsbesteding, Thuismaatjes en Vorming – biedt mensen met een verstandelijke beperking een samenhangend aanbod van vrijetijds- en vormingsactiviteiten, die een bijdrage leveren aan de kwaliteit van hun bestaan.
www.wijzijnvtv.nl

UWV

Informatie over werken als je arbeidsbeperkt bent.
www.uwv.nl/particulieren/wajong

Zorgboerderij De Stochemhoeve

De Stochemhoeve is een sfeervolle kampeerboerderij voor kinderen en jongeren met een verstandelijke beperking en gedragsproblemen.
www.stochemhoeve.nl

Catrina’s Hoeve

Leon en Wilma, van Catrina’s Hoeve, runnen hun melkveehouderijbedrijf met kaasmakerij niet ver van Leiden. Er zijn circa 80 melkkoeien, kalfjes, schapen, geitjes, kippen, konijnen en enkele poezen. Er is een moestuin met fruitbomen. Leon en Wilma bieden dagbesteding aan voor (jong) volwassenen met een beperking en ouderen met beginnende dementie. De zorg is kleinschalig met veel persoonlijke aandacht. De activiteiten worden afgestemd op ieders mogelijkheden en talenten.
Zorgboerderij Catrina’s Hoeve

De Boerderijn

De familie Van Rijn biedt dagbesteding aan op zorgboerderij ‘De Boerderijn’. Daarnaast is er  logeeropvang voor jongens vanaf 12 jaar met een verstandelijke beperking, lichamelijke beperking, autistische beperking en/of ADHD.

De Roerdomp

De Roerdomp biedt groepsaccommodatie en is ons vaste kampeeradres in het Brabantse Westelbeers.
www.deroerdomp.nl

Vijf Meibad

In het Vijf Meibad vinden onze schoolzwemlessen plaats. Naast de vele sportieve activiteiten en  lessen is er in het Vijf Meibad ook volop gelegenheid voor vrijzwemmen.
www.leidswater.nl/vijfmeibad

MEE Zuid-Holland Noord

MEE biedt informatie en advies, ondersteuning en belangenbehartiging aan mensen met een beperking.
Telefoon servicepunt (088) 775 20 00
www.meezhn.nl

Uniek sporten

De website unieksporten.nl is gemaakt voor mensen met een of meerdere beperkingen die graag willen sporten. Met de functie Sport zoeken kun je eenvoudig op zoek naar een club die biedt wat jij nodig hebt.